slutet av förra och början på veckan

I lördag tog vi ett 35 minuters dressyrpass på gräsbanan.  Hoppe  var riktigt fin :) följsam och arbetsvillig. 
Sen fick dom sova inne 
Hoppe redo och gå in i boxen ;) 

I går söndags åkte vi och tränade hoppning för Linda. Riktigt bra träning med träning på linjer och trekombination, som Hoppe hoppade strålande. Första gången 😍👌 bra känsla med bara en nästan krasch xD haha skulle hoppa ett räcke med de var inte riktigt Hoppe är på så när jag ville få fram och trycka av så hoppa Hoppe en bok för lågt,  men jag satt kvar xD nu ska bara farten komma på tävling också så blir de här 👌 strålande ;) 


Idag måndag longerade jag honom. Först en 13 min promenad och sen jobba i ca 23 minuter,  trav 15 min och galopp 8 min.  Och sen slutligen 13 min promenad hem igen.  Perfekt:) 

Imorgon ska jag försöka hinna rida ut :) 

Idag hade vi chokladbolls bak här hemma  :) 


Nu har jag precis varit och satt på hästarna regntäcken inför natten, då de ska regna lite:) 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0