tävling på Gestrike Sportryttare


Igår tävlade vi en 90 och 1 m  klass. 

I 90 klassen 4 fel, fick jag inte riktigt igång galoppen förns hinder nr 4 så efter de är jag super nöjd med rundan.  Men innan kändes de inte  så bra . Vi rev 3:an  , ett skit pet om ni frågar mig;) 
 I 1 m avd B  6 fel , fick jag  igång galoppen ifrån början och allt kändes så himla bra förutom att Hoppe tyckte att kombinationen var läskig så vi fick ett stopp. 
Men  jag är ändå super nöjd med rundan , konstigt ibland är man inte  nöjd med en felfri runda men man kan vara nöjd över en 6 fels runda. Men  alla som håller på med hästar förstår vad jag menar de handlar om känslan :) 
 Inte  våran dag på felen men ändå nöjd och jag har kommit på hur jag ska rida Hoppe tills ha blir säkrare på tävling .   Än så länge är han lite spänd där av att jag inte hittar galoppen så lätt som hemma;) älskar denna bild 😍❤ 
Luftar lite bra här ❤
Nu laddar vi om inför Avesta om 3 veckor:D 
Bästa teamet och mamma så klart men hon fastande inte på bild denna tävling;) ❤ 

//Matilda 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0