äntligen är skon på igen

Igår fick han vila då ni  dotter aldrig ville sova på kvällen;) 

I dag tisdag kom hovslagaren och satt tillbaka skon.  Skönt att äntligen få de fixat. 
Så idag hoppade vi hemma . 
Började dock med att gå ett till räcke så jag kunde hoppa på åttvolt. 
Sen byggde jag om till detta  . Provade höja upp till 110 på oxern in och 120 på räcket ut . Hoppade bra två ggr och så tänkte ja en gång till.  Men då gick de åt fandes  xD 
Slutade  med att jag fick sänka ner så jag kunde trycka över honom lätt. Sen hoppade ha  2 ggr jätte bra så då slutade vi där . Nya tag nästa träning med kombination ;)  men som sagt fick två bra innan "krångel" . 

Nu jobbar vi vidare ;) 

/ Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0