blir inte alltid som tänkt

Igår skulle  Hoppe ha longeras men med en dottern som vägra somna så vart de vilodag istället för Hoppe;) så kan de gå ibland ;) 

Idag hoppade vi lite styrka hemma.  Pigg och arbetsvillig häst , som var på hugget .  
Började med att travhopppa in i studsserie. Två av hindren höjde jag upp så han fick titta till lite:) hoppa super bra.

Sen ändra jag om till ett galoppsprång mellan men med travbom in. 
Lite bråttom ut men hoppade fint ändå . Drog lite till höger men höll jag extra koll på dem sidan gick han rakt :) 

Och till sista travhoppade vi kryss, kan verka enkelt men de är de inte xD
Haha jättesvårt att komma rätt i trav och inte falla över i galopp innan;) 
Lästa en artikel idag som Sylve så att vi var dåligt på nu mitt i tävlings säsongen att hoppa styrka och att trav hoppa,  så då gjorde vi de idag. Även att trav hoppa 60-70 cm är som att hoppa 130 höga hinder,  hästarna använder samma styrka  i kroppen   . Men detta ska vi verkligen göra mera. Och just att inte ha en travbom innan jag inte har på bomhindren. 

Idag är Hoppe väldigt dyr , ;) 



❤❤❤Och min fina Suger Rush ❤❤❤ 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0