hoppning och galoppjobb

I söndags åkte vi och tränade för Linda :) 

Så roligt att träna nu igen och regelbundet. ;) 
Började hoppa två studs hinder på volt med kort emellan, så han skulle hoppa upp sig och jobba på lite;) 

Sen hoppade vi en linje på böjt spår haha inte våran starka sida än ;) bara jobba vidare på de. 

Sen hoppade vi en bana . Hoppe  kändes inte som hemma.  Hade en helt annan galopp och fart på träningen till de sämre tyvärr än vad vi har hemma men bra att de kommer fram så jag får träna  på hur jag ska rida när han blir såhär me. Kan säga att man får jobba för bröd födan xD haha men fick ändå till två sista banhoppning med  hyfsad känsla på 1 m . :) 

Hoppe förvånade och gick raka vägen in i transporten både dit och hem . Kanske  de tar sig vågar inte  ropa hej än ;) 


I går måndags så red vi ett sent galoppass här hemma i hagen.  Mycket galopp och både samla och öka , på ena sidan ökade vi och sen på andra samlade vi galoppen så mycket  vi kunde :) jobbade på volter och avsaktningar och ingångsättningar. 1 h ridpass i bland var vi lite osams men för de mesta överens  ;) han var riktigt fin i går:) 


Idag blir de longering.  Ska ut snart när min lilla flicka har somnat ;) 


// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0