inlägg försvinner och ändrade planer

Hade precis skrivit klart hela inlägget och så försvinner de . Lagom bitter, ja. ! 

I fredag vart de ändrade planer så Hoppe fick vilodag och ja o Sigrid var nere på fågelvägen  hela fm :) 

I lördag hoppade vi hemma i stället. Började med att hoppa åttvolt, på låga räcken sen hoppade vi en kort bana.  Höjbara hindren var 110 på slutet. Hade en jättebra känsla hela ridpasset igenom. Såg avstådspunkt  framför och lite hålla utan att jag backade för mycket:) 
Mycket nöjd ;) 


I söndags red vi ut och Hoppe var väldigt ofokuserad han hade  en broms runt sig xD stackars liten   . ;) 

I måndags longerade jag Hoppe två gånger en gång på fm och en gång på em . Hade hade ett svullet bakben pga av ett litet sår, på morgonen men vart bättre efter han rört sig. 
20 minuter varje gång inga krav alls i traven bara att få röra sig. 

Så tisdagens hoppträning som var planerad och bokad,  bokade jag av pga av benet. Även om han inte är varm eller ömmar så vill jag inte riskera något. 
Så fick han en vilodag istället. 

I dag onsdag tog vi en väldigt lugn ridtur ut och vi red bara i 20 minuter så bara att han ska få röra sig.  Benet är nästan inget svullet alls nu . Hoppas de håller sig och är lika i morgon  bitti :) 

Idag fixk hästarna full utrustning på sig pga små knotten. Jäklar så mycket de är nu . :( 
 Och så en grej till Hoppe måste ju gå med boots på i hagen annars ryker ju skon  väldigt fort och jag har ju bara väntat på att han ska få skav av bootsen och vipps idag hade han de xD Åååh nu provar jag en sak får vi se om de går xD 
Håll tummarna;) 

Har även bakat bullar idag blev ca 60 st , super goda om jag får skryta;) 
Nu dags att göra kväller,  full fart i morgon   . Dags att vila ut. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0