tisdag, onsdag , torsdag, fredag midaommar, lördag, söndag

 I Tisdag åkte vi oå hoppträning  för Cattis. Hoppe var riktigt fin och de kändes så lätt allt vi gjorde .  :) hoppade på slutet en bana på 1 m och 2 oxrar  ur sväng nära ridhusväggen . ( red inne pga regn  🙊

I onsdags 
Red vi järnägsvägen  som vi säger,  man går vända några ggr om man vill rida  mer än 20 min ;) men  perfekt ungefär 5 minuter om man travar och galopperar sträckan och då kan man lätt jobba intervaller;)  
Börja trava ner och sen galopp upp samlad med små tempoväxlingar. Sen trav ner jobba honom ordentligt men att fokus på att hitta bakbenen och travar sakta . Och sen lite skritt på slutet. Sen galopp upp igen  samma sak samlad med små tempoväxlingar. Sen galoppfattningar ner igen . Med ca 10-15 steg i galopp och sen  ner i trav igen och om igen . Och så slutligen trav hem igen lång och låg :) 

I torsdag och fredags fick han vila lite över midsommar :) 

I lördag hade jag värden pass i huvudet på gång men  slutade med att vi skrittade typ 40 minuter då vi tappade en sko efter 10 mins trav xD och 15 min skritt i skogen.  Så ja vart ett sktittpass i stället xD betydligt lugnare än vad jag hade tänkt  . Typiskt 
 I går söndags fick han vila då jag inte fick tillbaka skon,  hoven var för trasig och skön för sliten 🙈🤣 

Men då "jobbade" vi Lillen lite han fick för första gången ha bett i munnen . Han skötte sig strålande:D 
Verkade även lite framhovar  på honom:) Så snäll:D 
Så enormt nöjd över denna ponny en sån pärla med attityd;) 


// Matilda 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0