lat vecka 10 och fart fylld start vecka 11

Förra veckan var lat vecka med tråkigt väder måndag och tisdag , longerade lite i onsdags och efter de fick dom vacinationsspruta så 4-6 dagar med lugnare tempo . Så Hoppe fick vila torsdag och fredags me så ni longerade jag lite i lördags och i söndags red jag och mamma ut en sväng :) 


I går måndags red vi ett dressyrpass på åkern Hoppe var riktigt fin efter så många dagars vila . De gjorde honom gott tror ja :) 

Roligt har laddat ner en app som visar hur jag rider 
Riktigt färgglatt vart de xD 

Hoppe var superfin i alla fall :) 

Skönt pass i härliga solen 😀

Idag tisdag red vi en ny tur jag kallar den Vallby runt ;) 
Dock idag blev de väldigt dåligt med galoppen för vi galopperade mer än de som kom me. En sträcka dom visar att vi skritta galopperade vi på xD 
Men en härligt 1 h u solen . Övande på att gå över järnvägen och under E4:an  . Gick super bra 😀👌 cool  5 åring ändå . Galoppera genom små samhällen på grusväg:D 

Fina Hoppe:) 

Hoppas att ni har kunnat njutit av solen  som jag gör just nu :D 


Sigrid sover skönt i vagnen :) 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0