28 april tävling på ärk

Ligger lite efter med bloggen .  

I söndags var vi iväg på tävling. På Älvkarleby ridklubb ärk. 
Linda och Hoppe tävlade 90 klassen med 4 fel bara , Hoppe glömde frambenen på räcket hinder nr 2. Annars hoppade han super bra och Linda lotsade runt honom så bra.  Så stolt ägare :D 

Jag red fram Hoppe lite då Linda hade en  annan häst i samma klass och det skulle bli lite tajt med tiden :) 
Så jag skrittade fram ute och jag är van att Hoppe är lugn som en filbunke men då hittade han på lite  hyss här och var ;) han tycker även de är jobbigt när andra hästar brallar  runt . Då kokar de över ju i hoppes gärna så man får hålla sig på anstånd. Men inte  så lätt när dom rider runt än xD  

Aja bara vänja sig , kanske sätta en  rosett i svansen så kanske  dom inte kommer så nära 🤔 kanske vore något:) 

Hoppe tycke de var så kul sen att han inte  ville åka hem.  Suck haha hemma går han raka vägen in med på tävling blir  de för mycket runt honom så han lyssnar inte på mig . Men de hör väl till rutin kontot de me ;) 

Men allt som allt jag är super nöjd med honom . Han fjärde tävling någonsin med flera månaders uppehåll  under vintern. 
Jag snor Karins fina kort på Hoppe;) 

Nästa tävling tirk 11 maj 90 och 1m klass väntar dessa två:) sen ska jag komma igång igen 😱🙈🙉 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0