blåser bort snart


Har blåst ganska så mycket två dagar nu. Blåser kanske inte bort men men;) 

I går onsdags red jag ut på Hoppe,  vi travade och skrittade bara. Ny stig eller runda hittade jag på 👌 med lite inslag av skog och lyfta på hovarna :) 
Övade på i skritten att gå fortare,  en sengångar går nästan om Hoppe annars xD  mycket trav också,  och framåt  i traven med power;) 
Pigg och lite olydig häst i mellan åt ;) kan bero på blåsten och nya rundan han inte gått förut ;) 

Idag red vi också ut. Mycket uteritt nu ;) 

Idag tog vi ett galoppass istället och fokuserade på galoppen .  Mycket galopp då da och lite öva på gas och broms . Han var pigg och framåt:) 
 Sen tog vi våran 11 minuters skritt runda i skogen både på vägen ut och hem så han får lära sig titta vart han sätter hovarna . Hoppe är väldigt dålig på de;) 

Lillen verkar känna sig väl hemma redan , då han kan ligga ute i hagen :D 
Att köpa täcken till honom är inte lätt heller.  Mätte honom till stl 100 beställde de men de drunkna han i så nya täcken i mindre storlek är på väg hem nu :) 
Hitta ett fleeacetäcke i iallafall på första försöket ;) 

Nu hoppas jag att nya regntäcke blir perfekt också;) 

I morgon drar vi till tirk och hoppar Hoppe lite,  och hoppträning på tisdag 😍😍🐎👌 
Nu vill jag komma igång på riktigt,  så pay and jump nästa helg och sen tävling i Bälinge den 15/6 😍🐎 

Hoppe och Linda på tirk sist :) 
// Matilda 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0