Oj hänt mycket

Tisdagen den 21
 gick vi en promenad med 10 min trav på volt. Promenerade ca 35 minuter.  

Onsdagen 22
Longerade vi,  mycket galoppfattningar ifrån trav och skritt. Jobbade på riktigt bra 😊👍 

Torsdagen  23
Vilade han , regna hela dagen;) 

Fredagen 24
Hoppade vi hemma
Började med att ha kubhinner innan och höjde upp lite för att känna på . Hoppade en oxer på 120cm . 

Hoppade enkelt men när kubhindren åkte bort hoppade vi 110 cm som högt . Fick inte riktigt känslan framåt. Backade lite väl mycket på håller oss på lägre höjder. 

Men både jag och Hoppe kändes lite trötta så kanske finns förklaring xD 
Men är nöjd med honom:D 
Ska säga de att jag fick till några riktigt bra språng me ;) 

Lördag 25
Red vi ut, härlig uteritt med mycket öka och bromsa i galoppen.  Mycket fin häst . Kollade gas och broms ;) 

Söndag i går 26
Vilade han igen,  regn hela dagen och mycket firande pga morsdag 


Idag måndag 27 
Red vi på åkern hemma,  hoppade lite markarbete.  
Riktigt fin när vi red fram . 
Började hoppa "grinden"  på åttvolt . Sen hoppade vi studsen.  Han fick jobba på bra i slutet av studsen då de blev lite trångt . Men han jobbade på riktigt bra :) 
Mycket fin Hoppe idag 😍😴😍 

Sen har en häst flyttar och en ny kommit in i stallet.  Nattar är såld 

Och lilla Suger Rush  välkommen till stall skogsbo .
 






Suger Rush är en welsh 2 årig hingst och förhoppningsvis kommer bli c-ponny . ;) 
Spännande och se hur han utvecklas och jag är redan kär i honom . Han älskar att gosa 😍 Hoppe och han kommer hur bra som helst överens:D
Busar som bara den i hagen . ❤ 

Han kommer få gå i hagen här hemma och landa i någon vecka innan vi börjar jobba honom lite lätt:) 

Så spännande 😍😍😍 

// Matilda  





Kommentarer
Postat av: Catti

Åh så roligt att du tycker om honom. Ibland är det ordning i universum och jag känner att han hittade rätt när han kom till dig. Lycka till med honom <3

Svar: Han är så underbar :) han har stuligt mitt hjärta 😊❤ tack så mycket 😊
Matilda Wiberg

2019-05-31 @ 12:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0