Premiär i Mörkers ridning

I går gjorde vi debuten på att rida ut med pannlampa i kolsvartamörkret . Hoppe skötte sig över förväntan :) 
(null)
Super bra pannlampa jag har snott av mamma , tänk när de är snö på backen och de är klart ute då kommer de ju kännas som att rida på dagen :) ;) 

Vi red fram och tillbaka på en väg och vi red förbi en älg tre ggr xD 
Hade en pigg häst igår :) 

Idag körde vi en repris i mörkret men idag var de även regn/hagel/ snö på ridturen . Hoppe var väl inte helt nöjd med mitt val idag ;) 
Se på bilden jag tog efter xD 
(null)
Han ser inte glad ut 😂🙈 

Vi red ändå i 50 minuter idag och även en pigg häst idag som hade myror i brallan på vägen hem och var svår att jobba då . Så bara motion på vägen hem ;) 

Imorgon blir de nog inte mörkesridning xD 
För nu faller snön här utanför och Hoppe har inga sulor och på måndag kommer hovslagaren :) så han kanske får en liten vila nu :) vi får se hur snön stannar . 


Måste visa våran fina adventsljusstake som vi har iår :D 
(null)
Bästa sambon har byggt den till mig men jag kom hem idén ;) 

// Matilda 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0