Banhoppning , tur i skogen och hoppträning

Blir väldigt mycket hoppning just nu ;) 

I lördags var vi iväg till västanå på öppen bana , perfekt sätt att träna lite på . 
Hoppe kändes så otroligt fin . 

Vi började hoppa fram lite lätt på en åttvolt och sen ganska så snabbt börja vi hoppa banan . Började första rundan med 110 hinder . Super fin och så härligt att rida honom .



Och sen höjde vi upp som att allt kändes hundra till en 120 bana . Och de är första gången vi hoppar en hel 120 bana :) så roligt att äntligen prova på lite högre bana  . Jag har ju aldrig haft bråttom med Hoppe och han har växt mycket. Men vi har ju hoppat högre i serier men inte i en hel bana :) 
Nej jag var riktigt nöjd med dagen och med Hoppe . Fina lilla Hoppe :) 
(null)


Sen hade jag väldigt bra support med mig på banan så då kan ju inget gå fel 🥰 
(null)

(null)


I söndag tog vi ett kravlöst pass i skogen :) de förtjänade Hoppe efter lördagens hoppning :D 
(null)
Vi har ute 1 h i allafall men med mycket skritt  och mys :) 


I går måndags var de dags för hoppträning igen i upplanda . :) 
(null)
Vart ett riktigt monsterpass med styrka :) riktigt bra övningar .

Började med att hoppa tre räckena på en volt med 10. 20 i mellan och tre galoppsprång där . Väldigt noga med att hoppa på mitten så hästarna verkligen fick jobba med bakbenen :) 

Sen byggare vi på med en bana efter .  En lite kortare och en längre var nog uppe i 18 språng innan banan var klar :) svårigheten att ifrån ett lugnare tempo och sen växla upp till banhoppningstempo måste vi jobba vidare på . Hoppe blir gärna kvar i de lugna 3 m tempo istället för att växla upp till  "tävlingstempo" :) 

Men vi jobbar vidare ;) 

Sen blir jag ge en stor guldstjärna till min sambo . Så fin och slät hage hästarna har fått efter vinterns geggiga tillslag ;) 
(null)
Och när jag kom hem igår ifrån träningen 23 så hade han även plockat sten och kört på med välten . Heergud så bortskämda vi är :D 
<3 
// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0