Longering och dressyrpass

Igår tisdag fick Hoppe på på lina med equiebandet och jobba i ca 20 minuter , mest i trav och vi gjorde mycket avsaktningar och igångsättningar ifrån trav och skritt . Lyssnade väldigt bra för att vara Hoppe ;) 

Efter passet fick jag hjälp av bästa hästskötaren . 
Ficka så Hoppe fick väldigt mycket morötter och tog ut han i hagen sen ;) ( läs S håller i grimskaftet och jag bär henne ;) ) 
(null)

(null)


Idag onsdag tog vi ett dressyrpass på åkern här hemma , skönt att kunna använda den igen :) 

Han var lat ibland och jättefin ibland . Fast mest fin ;) 
Övade på galoppbyten, skänkelvikning i trav och galopp, öppna och sluta och igångsättningar. 
Öva på att långa galoppen och på att korta den VÄLDIGT kort . Han var superduntig på de :) 
(null)
Avsluta passet med att rida 10 min utan stigbyglar , får se om jag kan gå imorgon . Har väl knappt ridit utan sen 2 år tillbaka 🙈😂 
Ajaj :) 


// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0