Pay and jump på Älvkarleby ridklubb

I lördags var vi på pay and jump på ärk , vi var anmälda till 1 m och 110 klassen . Kände som att de var första "tävling" ut så är de skönt att ta 1 m först . Bara klämma över om de är så men de hade inte behövs . Hoppe var superfin och inte spänd alls :) 
1 m klassen felfri :) 

Sen i 110 klassen 4 fel , fick vi hinder nr 2 vart trång och han hann inte med me bakbenen :) annars är jag supernöjd med rundan och Hoppe :) 
 Skönt att han inte var tittig och spänd  brukar alltid vara de första klasen när de är första ute men . Han var bra i lördags :) 

(null)
Hade bästa hästskötaren som hjälpte mig innan vi åkte <3  även hon som har hjälp mig med hästgodisen på marken ;) 
(null)
När vi väl var på tävling var fikat viktigast ;) <3 

Som sagt supernöjd med Hoppe och så satsar vi på att de kommer någon mer lämplig pay and jump snart ☺️👌 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0