Måndag , tisdag , onsdag , torsdag och fredag

I måndags longerade jag Hoppe med equiebandet och inspänd . Han jobbade på riktigt bra :) 

I tisdag körde vi ett travpass med Lillen som handhäst , var väl ute i 35 minuter och mycket trav . Gick riktigt fint att ha han brevid :) 
(null)


I onsdags hoppade jag hemma på åkern . Vart en enkel bana på 5 hinder som man kunde styra på i evigheter om man ville ;) 
Han var lite stark och lyssna inte riktigt på mig men på slutade fick vi till de bra ändå :) 
(null)

I går torsdags skulle vi ha ridit ut men jag somna precis dotter och vakande sent så blev en vilodag 


De innebär att i dag fredag när han igentligen skulle vilat , fick han gå en uteritt kl 04.30 på morgon ;) haha tidig morgon pga att direkt efter jobbet nu ska jag iväg på skördefest så jag hinner inte rida och så är de jättevarmt ute me . I morse var de lagoma 15 grader ;) Hoppe blev svettig i allafall ;) 
(null)
04.30 är nog de tidigaste jag har ridit men är ett måste när man börjar jobba kl 7 😂🙈 

I morgon ska de också bli varmt så får väl försöka komma upp i skaplig tid för att rida innan den värsta hettan kommer , fast inte lika tidigt som i dag 🙈😂 


// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0