Onsdag och fredag

I onsdag skulle vi mäta ut sele till Lillen slutade med att Sigrid red på honom för första ggr :) hon ville inte sluta heller ;) 
(null)
Viktigt att ge macka också ;) 
(null)
Gudomligt snäll ponny vi har ❤️ 
Så fin han blev i westen träns och sadel som vi fick av Carin och min lilla syster Victoria :) 

(null)
Lite ledsen efter ;) ❤️ 

Hoppe fick gå ett travpass på åkern hemma med fokus på att ha honom lång och låg :) han var riktigt fin :) 

I torsdag vilade dom båda :) 


Igår fredags provade jag ta med Lillen som handhäst och de gick riktigt bra för att vara första ggr :) han försökte nafsa Hoppe några ggr men sen fokuserade han på att springa rakt ;) haha 
(null)
Vi var ute i 35 minuter :) 


Idag lördag fick dom vilodag igen :) 

Hoppe har en lite chill vecka innan tävlingar och träningarna drar igång igen :) lite återhämtning sådär :)  
(null)

Typ vila varannan dag men bara trav och lonheringpass . I morgon blir de dock ett markarbetspass/hoppning , fokus på styrka . 

V 33 börjar träningarna igen och tävling nästa helg på söndag v 32 :) 


// Matilda 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0