Tävlingsdag på salaortens ryttarförening

Idag åkte vi till Sala för att tävla 110 och 120 . 

Varm dag 🥵 

I 110 klassen fick vi 4 fel i grunden . 
Han hoppade bra hela banan annans men ryttaren fick ett hjärnsläpp på hinder 5 . Så 4 felen är på mitt konto. Jag tyckte ja såg ett framåtläge men började ratta på slutet . Hoppe försökte men räckte inte över bakbommen . ❤️ 


Till 120 var de väldigt kort paus 🙈 hann bara veteinärbeiska och gå banan ( Hoppe hann äta marsh medans jag gick banan ) sen var de bara att klä på honom igen och rida fram . Dom hade bara 25 min paus och där skulle dom bygga om banan och vi hinna på den . Kändes som man knappt hann 🙈 

Aja åter till 120 klassen , vår tredje och idag satt vi DUBBELNOLLA och vart 4 e planerade , alltså vilken LYCKA 😍👌 

Hoppe fick kämpa lite extra i första kombinationen 3 a och b sen tycker ja allt gick som en dans , första gången vi hoppar trekombination och den gick ju strålande ☺️ hade faktiskt inte gått igenom omhoppningen så mycket då jag fokuserade på grunden då de var en svår och maxad 120 tycker ja . Många andra också som stod på läktaren kommentera de sa mamma .  
Men vi NOLLADE 😍😍😍 hur lycklig är man inte och sen att knipa en 4 e plats me gjorde ju inte saken sämre ☺️❤️ 
Mamma som filma var lite närvös idag 😉 haha hade fingret i för i början men tog lagom bort de till vi skulle börja hoppa i alla fall ☺️😂 
Tack mamma 😘🥰❤️ 
(null)
Bilden får tala för sig själv hur nöjda vi är 🥰☺️ 


(null)
Så jäkla lycklig efter dagen 🥰❤️ 


// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0