Tävlingsdags på hemmaplan Tierps Ryttarklubb

Idag körde vi hela 10 minuter till tävling ;) 
Nära och bra om ni frågar mig . 

Vi började med en 110 klass , där satt vi dubbenollan och tog en 6 e plats . Vi provade på att svänga rätt bra idag tycker ja ☺️👌 
Men 5 andra var snabbare 🤪 
Super Nöjd med Hoppe idag , han hände med på mina svängar och att klämma av stort 👌 
Skönt att äntligen bryta trenden för mig på hemmaplan ☺️ 

Sen dags för 120 klassen , bra nervös var ja idag 😉 0+4 fel sista oxern i omhoppningen fick vi med oss . 
Ryttaren fick lite hjärnspöken på 1 an och 2 an men sen är jag super nöjd över rundan och Hoppe som alltid ställer upp. 
Sista hindret kände jag att jag tappa yttersidan men "lät" de vara annars hade jag börjat backa men jag får träna vidare på de ☺️ 
Vi knep sista placeringen en 8 e plats ändå . Lite kul att se att de hade räckt till en 4 e plats annars . Nästa gången kanske ryttaren hjälper hästen rätt hela vägen 😂😉👌 

Men verkligen igen , jag är SUPERNÖJD med dagen och min älskade häst . 
OCH vilket stöd på hemmaplan 🥰😍 
(null)
Hoppe trött och nöjd över dagen tror ja ❤️ 
(null)
Min älskade dotter verkar iallafall väldigt nöjd över mammas priser idag 🥰❤️ 
(null)

(null)

Mammas hjälpreda som alltid ställer upp 😍❤️ 


Och tack till min älskade mamma som alltid är med ❤️ 

Tack för en otroligt bra dag ❤️ 


// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0