Onsdag , torsdag och fredag

Onsdags vart de sen ridtur ut, barbacka men vi jobbade i skritten hela tiden . Eller tills vi mötte en  älg så gick allt super efter de vart de väldigt piggt och ville inte alls koncentrera sig på mig xD Han hade ingen feber efter vaccinationen så vi körde väldigt lugnt ändå :) 
(null)

Lillen fick en rejäl omgång med både borste och sax , jäklar så mycket hovskägg en liten ponny kan få ;) 
(null)
Jag hängde även över honom lite i gången och klappade honom överallt och lite överdrivet ;) han var lite skeptisk men stod snällt stilla :) gjorde samma sak från båda sidorna . <3 

I går torsdags var de tänkt att ta en enkel travrunda men när R. Kom hem ifrån jobbet blåste de och regna så mycket så jag lät han vila . 


I dag fredag , tog vi en ridtur ut . Trav och galoppera utan så mycket krav:) 
Vi invigde nya sadelgjorden med ludd , får se hur längre den är fin xD 
(null)

(null)

En liten skogstur för att se vart han sätter hovarna :) 

Imorgon lördag är de äntligen hoppträning igen :D 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0