Skrittur i skogen och ett härligt pass på grusväg



Igår torsdags tog jag och Hoppe en mysig barbacka ridtur i skogen . Vi tog en Stig så han får lyfta på hovarna lite och använda huvudet lite ;) var ute i skogen 30 minuter . Mysigt att bara lunka sakta framåt utan kvar ;) 


Idag /morse fredag körde vi uteritt igen , körde våran ridväg till järnvägen så man får rida några vändor för att få ihop ett pass ;) men de var hyfsat bra underlag efter denna kalla natt .  (null)
Körde lite samlad galopp och övade även på att vända tajt på vägen ;) (dags att träna på snäva svängar ) ;)   

Fick ihop mycket galop idag i hela 25 minuter fick vi till slut kändes inte som de var så länge ;) 
(null)
(null)Idag ville jag inte sluta rida han var så fruktansvärt fin att rida :) 🌟 

I morgon blir de lite lätt longering :) 

Och på söndag är de ÄNTLIGEN dag för årets första tävling i Högbo , vi kör 1 m klass . :) jag är så taggad för att få komma igång och se hur vi har utvecklas i vinter 😃😃😃❤️❤️ 


// Matilda 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0