Torsdag och ridhus

Vi åkte till Pålsbo för att hoppa lite på kvällen . 

Ställde upp en fem och en halva och sen två enkla räcken , för att kunna ta dom på tillbaka vägen . Dock hoppade vi inte jättemycket på räckerna då de kom två till i ridhuset och jag har svårt att ta för mig när de gäller sånahär 🙈 

Fem och en halva slutade på 120 cm , kändes som han hoppade jätte stort varje gång över oxern . Överhoppa sig liksom men såg inte så farligt ut på filmerna . Mamma var med och filma äntligen , så man får se hur man rider . Hoppe var dock lite okoncentrerad på mig och kollade mera på dom två travarna som var i ridhuset och fick inte våran riktigta härliga känsla i munnen . 
Jag gillar att smacka tydligen ;) haha 

Skulle ju ha tävlat i Avesta helgen som kommer men har valt att skjuta på tävöingsstarten til v 11 i stället så nu får vi bara träna på istället :) och längta lite till ;) 


// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0