Vila, uteritt, longering och hoppträning

De har varit våran halva vecka :) 

I onsdags fick han vilodagen:) 

I torsdags red vi ut i mörket , han var pigg och jobbade på bra ändå :) 
(null)
Tåget swishade förbi och lyste upp några sekunder ;) sen har vi ju mammas fantastiska lamp som lyser upp som bara den :) 


I går fredags longerade jag Hoppe med equiebandet. Han jobbade på riktigt bra och även några få varv i galopp . 
Sen klippte jag bort allt småhår och så mycket finare han blev på engång :) 

I dag lördag så var vi på hoppträning för Cia på tirk :) 

Riktigt bra träning och Hoppe var hur fin som helst , dock lite mera att jobba med idag då en annan häst var lite pigg ( om man säger så ) så Hoppe fokuserade väldigt mycket på den . Men de måste han ju också lära sig någon gång att andra hästarna kan vara "stökiga " och han ska lyssna på mig ändå ;) hoppa en bana som blev 16 spång till slut . Dags att komma in i tävlings banorna :) 

Tog tyvärr ingen bild på banan idag :) 
Men på min häst fick jag en riktigt fin ;) 
(null)
Super nöjd med dagen . Nu dröjer de ett tag innan vi har hoppträning igen då Cia drar utomlands ;) 

I morse hälsade Sigrid god morgon till hästarna :) ❤️ 
(null)

(null)


// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0