Dressyrpass och vila

I måndag körde vi ett dressyrpass i skogen ;) så dressyrsadeln åkte på ( länge sen nu) och vi red till våran "plan" där man kan rida lite runt och flytta för skänkeln och ja allt . 

Skänkelvikning i galopp till höger var inte hans favorit så de får vi öva mera på :) 

Pigg och lite okoncentrerad i början men sen på slutet var han riktigt fin :) 


(null)
Bjuder på en gammal bild ;) 

Hann även jobba Lillen lite , först tog vi tag i pälsen ;) 
(null)
Och sen jobbade vi lite enkelt med en handduk som kom överallt på kroppen och i olika hastigheter . Han är lite nervig av sig och de gäller att jobba rätt och så han blir van med att saker han hända när som helst som att han ska bli barnponny ;) 
(null)
Måste säga att han skötte sig väldigt bra ;) min söta lilla ponny :) 
På slutet stod jag och hoppa brevid honom och fokus på att han ska stå helt stilla , flyttade han sig ställde jag honom tillbaka och började om igen :) 
Avslutade med att hänga 4 ggr på honom också . Som sagt han skötte sig strålande :) 


I går tisdag var de skoning på schemat och Hoppe fick sin vilodag , var inte riktigt planerad den dagen men så blir de när man somnar i soffan och vaknar efter 21 och är helt slut xD bara rida honom resten av veckan nu xD 
(null)

(null)
Hade bästa hjälpredan med mig på em i stallet, vatten till hästarna  :) 

// Matilda 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0