Hoppträning och longering

I måndags var de hoppträning på schemat i upplanda för Cia :) 

Hoppe kändes lite stark i början men när vi började hoppa vart de bättre . Pigg och framåt för sin uppgift :) 
(null)
Hoppade långa banor. Många språng med inslag av bommar också . 

Jag hoppar över att förklara hur vi hoppade denna gång då de var så långa banor ;) 

Supernöjd över Hoppe i allafall och vi satte galoppen hela tiden och fick bra lägen :) 


I går tisdags longerade jag Hoppe med equiebandet i 20 minuter . Han jobbade på bra :) 

Jag jobbade även Lillen igår, tömkörde i ca 10 minuter bara för att få igång minnet på honom , längesen vi tömkörde nu . Men han kom snabbt ihåg hur man skulle göra och jobbade på riktigt bra :) 
(null)

På morgon snodde Hoppe hö av Sigrid som gick runt i stallet med en påse med hö i ;) 
(null)
Gillades inte så mycket av Sigrid att han snodde mat ;) haha 


// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0