Onsdag och torsdag

Igår onsdag körde jag och Hoppe en längre uteritt , väldigt blåsigt . Ibland kändes de som att man aldrig kom framåt 😂🙈 
Var ute i 1 h och mycket skritt på denna runda :) 

(null)
Vi körde med graman på för tänkte att han skulle gå långt och lågt :)  han var superfin fast de blåste så mycket . 


Lillen longerade jag , dock var han väldigt pigg och busig så fick inte ut så mycket av passet mera än att han fick göra av med energi . Inte så konstigt att han var galen när de blåste så mycket ;) 
(null)
Ska göra iordning så vi kan longera på ett mindre ställe i hagen så de inte är så stort :) 


I dag torsdag så körde vi ett longeringspass för Hoppe med inslag av upphöjda bommar . Han jobbade på riktigt bra idag . En guld stjärna 🌟 
(null)

(null)
Sen fick Hoppe gå naken i hagen ett tag , ångra mig lite direkt när jag gjorde de för min häst är expert på att skita ner sig MEN vid 18 när jag satt på täcken igen så var han ren 😀 så otippat 😉. 

Lillen fick jobba i skogen med tömkörning. De gjorde han strålande idag :) vi travade lite me , så länge jag orka springa xD haha han är så duktigt lilla ponnyn :) 
(null)
Snart dags att hämta hem vagnen så vi kan prova den bakom honom :) 

❤️Mina fina hästar ❤️

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0