Hoppträning på tirk för Cia

Igår var de dags att hoppträna för Cia  på tirk . 

Vi körde på hackamore för första ggr på hoppträning , och andra ggr jag rider på de . Fick en bra känsla när vi kom igång och hoppa annars innan kändes han lite tung . Men inte så konstigt ;) 

Här är bana vi satt ihop på slutet , blir väldigt kort på  5 an så den får jag ta om på slutet och jag hör inte riktigt först att jag ska ta de xD men med en runda förbi banken så kommer vi till slut igen på slutet  ;) haha 
(null)

(null)

(null)

(null)

Banan ligger runt 110-115 cm . Fick en fin känsla av Hoppe även fast han kändes seg o börja av passet ;) men med mycket gräs i magen kan man inte begära annat ;) 

Idag fick Hoppe två 30 min promenader och massa rejs i hagen nu på kvällen av båda hästarna ;) 


// Matilda 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0