En vecka går fort och här har ja inte skrivit . .

Lördag den 13/2 
Hoppkurs på tirk 

Hoppe kändes väldigt tung/seg , vi kom fram till att de måste tyvärr ha varit för all pulsa i snön :/ 
Så inte jättebra markarbetspass , tog oss igenom de men inte med engergi 🙈 

Söndag den 14/2 
Betydligt finare Hoppe att rida , mer me på noterna och löste alla uppgifter fint :) 
(null)
Mer banhoppning :) 


Måndag 15/2 
Hoppträning igen dag 3av 3 ;) 
Mycket banhoppning idag igen men som han hoppade och var med på noterna denna dag . 3 dagars gör susen för Hoppe ;) 
(null)

Några räcken låg på ca 125 cm :) 
Vilken häst jag har, så bra träning 😍🙏 

Tisdag 16/2 
Vaccination av hästarna så en vilodag blev de :) 
(null)


Onsdag 17/2 
 Ett enklare travpass blev de för Hoppe , väldigt lugnt pga av vaccination dagen innan :) 
(null)

(null)


Torsdag 18/2 
 Ett också enklare pass ute i skogen , fast i alla gångarter. 30 min red vi . 
Efter hälsade vi på våran nya familjemedlemmar 
(null)
Hoppe inte jätte förtjust i dom , tur att de inte rörde sig då hade jag nog inte suttit kvar på ryggen xD 

Fredag 19/2 
Körde vi ett longeringspass på 20 minuter med equiebandet på i bara trav och skritt . 


Lördag 20/2 
Åkte vi till Tirk på öppen bana , Hoppe var superfin . Skulle bara ta några spång då Cia ska hoppa han på söndag . Men vi körde en bana på 1 m först och sen höjde vi upp till 115-125 cm . Som han hoppade , jäklar kändes så enkelt och bra . 
Ville bara hoppa mer men kunde ju inte de , ;) 
(null)

(null)
Hade även bästa hjälpen med mig 😍❤️❤️ 


Söndag 21/2 
Åkte jag och Hoppe till  Trödje för att Cia ska bekanta sig med Hoppe inför kommande tävlingar 
V. 9 Högbo  110 klass 
V.11 Lurbo 110 och 120 klass 
Kul att se någon annan på honom , sist var när Hoppe vara 4 år och Linda tävla honom :) 

Ska bli sjukt spännande att se hur de är på tävlingsbanan :) 


Idag måndag 22/2 
Körde vi ett longeringspass hemma på våran grusplan som är så  mjuk och perfekt nu 😍👌 
Vart ett pass med som vanligt equiebandet på men idag i alla gångarter , Hoppe jobbade på riktigt fint ☺️ 
(null)
Måste också berömma min coola häst som får stå ut med mycket ibland 🤪 Idag mitt i passet fick vi avbryta för att gå upp till huset med S och byta kläder 🙈🤣  han står så snällt och väntar utanför dörren 🥰❤️❤️ 


Nu har jag kommit i kapp får vi se hur duktigt jag är 🤪🙈 
(null)
Sigrid ❤️ Lillen 
(null)
Undra varför mina hästar alltid kommer när Sigrid är med mig ? 🤣🙈 morotsdrottningen delux 🥰😍 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0