Lördag och söndag

Nu i helgen har vi jobbat på ;) 

I går lördag åkte vi till ridhuset för att Hoppe lite och mamma var med som barnpersonal ☺️ 

Vi hoppade 5 1/2an och sen oxer och räcke på en åttvolt ☺️ 
Styrka men ändå att vi måste få upp våran "tävlingsgalopp" i mellan . 

Han hoppade bra , vart lite trött så vi fick kämpa på lite mera . Inte van med den "nya" ridsättet varken jag eller Hoppe . Han har lite humör om de inte riktigt går som han vill ;) 
(null)

(null)
Provade några språng på 125cm , men Hoppe kräver verkligen att jag är med hundra procent just nu , annars är han lite lurig 😜 


Idag söndag tog vi ett pass med power skritt på 40 minuter . Hoppe måste tro att jag har blivit galen efter de nya året 🤣 mycket styrka , kvickhet och uthållighet ska vi jobba upp nu 😉💪 
(null)
Hoppe påklädd och redo på powerskritten , han visste inte vad som väntade just här 🤣🙈 
(null)
Klar för dagen och redo för sängen 🥰❤️ 
Ska tillägga att han gjord ett jättebra pass i dag . Var med på noterna nästa direkt ☺️💪 

Hoppas att mina tillfälliga snöskydd kommer i morgon så vi kan konditionsträna i snön snart ✊

Nu laddar vi för ny vecka och nya utmaningar 💪 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0