Travpass, hoppträning och longering



I måndags körde vi ett travpass efter två dagars hoppkurs och dagen innnan hoppträning ;) 
Hoppe var pigg och kändes fin :) 
(null)


I går tisdags körde vi iväg på hoppträning för Cattis ( har anmält mig denna termin till att tävla i Pålsbo för Cattis för att få träning varje vecka ) 

MEN vilket hoppas de blev , jäklar så fin Hoppe var , lyssna på allt jag ville , hade eget sig till hindren , behövde inte sitta och nöta i varje galoppsprång . Han kunde hopp stort i från och nära inpå utan att tappa suget och dö . Vilket jäkla bra träningspass , jisses så lycklig över detta pass :D 
😍🐴❤️ 

Idag onsdag fick Hoppe gå på linan med equiebandet på , vi motionerade i både trav och galopp på åkern så lite motstånd ifrån snön me :) 
(null)
Hoppe i morse redo för en dag ute i hagen efter gått ett pass på lina, lite massage och linimentad :) ❤️ 

Mvh Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0