Utvärdera tävlingsåret 2020

Idag har Hoppe vilodag så tänkte passa på att utvärdera vårat år 2020 . 

(null)
Började årets första tävling i Högbo 1/3 1 m klass , väldigt spänd men väldigt lycklig ryttare efter då han lyssande på mig hela rudan igenom :) 

Sen kom Corona 😏 
Vart väldigt mycket träning som var bara posetivt för våran del . 

Första tävlingen efter de var i Gävle 3/7 , DEBUT 115 klass och FELFRITT, väldigt lycklig denna tävling då Hoppe även hade fått krut under hovarna och de kändes så enkelt 😀 
(null)

 
Sen åkte vi till Enköping , Micke Schultz anläggning och jäklar vilket ställe han har 😍👌 
Vi satte dubbelnollan i våran första Avb A klass 110 , en 6 e plats tog vi där 😍
Sen DEBUT 120  med 17 fel , ABSOLUT inte missnöjd , i spöregn ( hoppe hatar regn ) är jag superglad att i kom runt . Vi kunde lika bra bara haft 8 fel då två fel var riktigiga småpet. 😜  sen fick jag veta efter att han som byggde banan för dagen bygger svårt så där är man extra nöjd med oss ☺️ 
(null)
   
Sen svärdsjö 19/7, i 110 kassen 0+4fel supernöjd , i våran andra 120 fick vi 8 fel . Hoppe förtjänade att vara felfri då ryttaren tog bort galoppen för honom lite väl mycket , hoppe förtjänade felfritt ;) 


Efter de salaortens ryttarförening 9/8 , i 110 klassen 0+4 fel ryttarefel igen . Lag honom alldeles förnära en oxer. 

MEN i 120 klassen 0+0fel och en 4 plats 😍 så lycklig efter denna runda 😃😍 
Lycklig så lägger in rundan här 🙈😍 
(null)
Bilden säger allt ❤️ 
(null)



Tillbaka till Enköping igen den 15/8 
Dubbelnolla i 110 och en 10 e plats , sen i 120 ett retligt nedslag ut ur trekombinationen , SÅ fin runda annars . Men ibland är inte bommarna me än 😉 

Sen på hemmaplan 30/8 Tirk 
En dubbelnolla i 110 klassen och en 6 e plats , riktigt snabb och sväva svängar för att vara oss 😀 
I 120 klassen ett retligt nedslag igen men vi knep ändå en 8 e och sista placeringen 👌😉 
(null)

(null)
Sigrid väldigt nöjd över mamma tror ja 😉🥰 

Och våran sista utomhus tävling för året :) 

Dem börjar inomhus 

Första start där en lokal 110 på jälla 20/9, 0+4 fel supersynd på nedslaget Hoppe var så fin men han tappa ett framben på en oxer . Annars hade vi kommit 2 a . 
(null)

(null)

Vid dehär laget började jag jämföra tiderna för att se hur vi ligger jämt men andra . Kul att se :😃 

Sen Gävle ryttarsällskap 27/9 4 fel i grunden . Usch vilken tävling , så dåliga förutsättningar . Vi red fram på parkeringen för att framridningen och framhoppningen var en enda smörja . Så sugande underlag . Usch . 
Hoppe riktigt spänd så glad att vi kom runt . 
Vi skulle ja debuterat 120 inomhus här MEN vi gjorde som många andra, strök oss och åkte hem . 
Blä för vilken tävling . 

Åkte därefter åkte vi till Lurbo Ridklubb.
1/11 
I 110 klassen 0+4fel , en riktigt pang runda . Men tyvärr rev vi sista i omhoppningen . Vi var så snabba 🙈🤣 ibland måste man satsa 😜 
Debut 120 inomhus . Utgående , ryttaren strula för mycket . Hoppade 1 och 2 an bra den var de 7 gapppsprång på båge till 3 an men jag tappade räkningen OCH började backa honom istället för att rida på framåt bara . Så vi hamnar rätt i oxen , hoppe försökte men ingen kraft kvar att ta av .  Vi tar sedan om den , han hoppar högt och spänt över . Får fram honom till nästa räcke men efter de börja  jag backa igen , så lägger honom väldigt nära oxeln och han räcker inte över backbommen. Efter de går jag ut . Absolut inte snällt mot hoppe. 
(null)
Tur att han förlåter mig snabbt 😉❤️ 

Sista tävlingen för året blev Högbo 13-14/11 , hade planerat 2 tävlingar efter men de sket sig pga av Corona igen 🤬 
Aja åter till Högbo , i 110 klassen 0+0 fel och en 8 e plats , fick vara på honom väldigt mycket på banan för att han skulle gå framåt . Men vi kom runt och felfritt .  (null)

(null)
Sigrid ser till att Hoppe får kärlek 💓 

I 120 klassen både på fredag ock lördagen valde jag att utgå . Ser att de står ute på lördagen men jag räckte upp handen och utgick . Skit samma vi kom inte runt banan i allafall. 
Kändes som han inte tyckte om underlaget han var väldigt avvaktande och jag fick inte fram honom . Han var super fint på framridningen och framhoppningen . ALLTSÅ superfin så konstigt att han var så ovillig på banan . Men måste vara underlaget de lät väldigt högt om de och var blött . 
Och tappat lite självförtroende. 

Efter denna tävling tänkte jag gå ner till 1 m och 110 de två tävlingar som var tänkt kvar för året , och bara bygga upp vårt självförtroende igen ha kul . Men så blev de inte . Tråkigt att sluta året såhär men men vad ska man göra . 

Annars är jag super nöjd över året , jag debuterade 120 när jag hade tänkt fast Coronan satt stopp för vårterminen men vi tränade mer 💪 

Våra nya mål för 2021 kommer snart , så får vi se när detta tävlingsårbörjar för oss . 🤭😏 
(null)
// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0