Vilodag för Hoppe .

Idag får Hoppe sin vilodag , dels var den planerad idag och sen är de snöblåst ute . Inte så trevligt då att rida i mörker . 
(null)
Nu är precis hästarna nattade för kvällen , nya rutiner sen nyår ;) 

Som att min stora häst måste äta mera hö och de lilla ponnyn mindre så har jag börjar tagit in dom vid 19 , så får de kraft och första hö omgången då och sen vid 22 får de hö, vatten och mockat åt sig innan de får en varsin morot innan jag går in . Inte bra fall jag glömmer den ;) 

Förut fick de komma in vid 22 och all mat då men nu har jag utökat så då får de bli såhär ett tag . Jag är igentligen emot att ta in tidigt , men nu är de vinter och mörkt och kallt så kan jag köpa de bättre men får hitta på en annan lösning sen när de börjar bli varmare och ljusare ute om kvällarna :) 

Gillar hästar som har långa dagar i hagarna :) 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0