Pass på ridbana och första uteritten

Igår lördag tog vi oss ett kort ridpass på ridbanan, fortfarande väldigt varmt om dagarna så han blir svettig snabbt MEN han hade mera energi kändes de som igår än i fredags :) 
Jobbade i alla gångarter och även skrittade över några bommar som låg på marken :) 
(null)


Idag sändag gjorde vi DEBUT!!
Vi red ut för första gången och helt själva me :) vi tog oss en härlig skrittpass i skogen :) 

Han var så duktig :D 
Vi gick över ett litet dike som de pålade vatten i men när vi kom till ett ställe där de var vatten över hela skogsvägen så provade jag först att få över honom men sen vände jag . Jag ville inte riskera att behöva bada;) och som att jag var helt själv heller :) 
Jag fick ju över honom de lilla diket med lite övertalning så de tyckte jag räckte med krav för dagen vi var ju tvungna att rida över där igen som att vi inte kunde rida runt för vattnet på vägen :) 
(null)
Jag hoppas att jag får många år bakom dessa öron 🥰❤️
(null)
Så vi njöt av em härlig skrittur i skogen ☺️
Så kul att byta ut ridbana till skogen :D 


Mycket nöjd över helgens ridpass, nu några dagars vila igen  ❤️

Nu skulle de bli svalare och regnigare väder i veckan som kommer . Så vi får se hur vi motioner i slutet emot veckan ☺️🏇🏻💨 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0