Söndags utflykt

I söndags var planen ifrån början att åka iväg och löshoppa men med ett sent meddelande lördagskväll att den var inställd så ändrade vi om planen att åka till Pålsbo ridhus och rida Askar istället . 

Första gången jag åker bort med honom. 
Han skötte sig bra i transporten dit och väl på plats skötte han sig väldigt bra mycket nya intryck. 

Kom en lös hund , en till som longerade longerade i ridhuset och även bli lämnad ensam sen när dom var klara . Även lite ras ifrån ridhustaket fick vi uppleva ;) 
Lite skrik men så duktig han var :) 

(null)
När jag väl satt upp efter lite longering så vart han lite spänd men mamma ledde mig några varv och även trav på lina innan jag kände att vi kunde skippa linan . 

Vi travade och skrittade själva först och sen när han kändes avslappnad så testade vi även galopp för första gången :D så duktig . ❤️ 

Sen lastade vi enkelt och åkte hem igen så duktig hoppas de håller sig såhär ☺️ 

Gick även enklare att tränsa i transporten än vad jag hade tänkt så de  var riktigt skönt att de funkade . Vill inte åka med tränset på till ställen :) 

Så nöjd över min fina 3 åring , med lite mera erfarenhet kommer nog detta bli toppen och även kunna åka iväg med två barn också ;) 

Nu blir de någon dags vila att smälta alla intryck :D 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0